23 Ocak 2012 Pazartesi

Dersimiz ekonomi :)

Singapur'a gitmeden önce ekonomisine de bakmak lazım.
Çok hoş bilgiler buldum..
Singapur nasıl bir ülkedir? Singapur ekonomisi nasıldır?
Dünyanın ihracatta 14., ithalatta 15. büyük ülkesi Singapur. 
Port of Singapore (Singapur Limanı) dünyanın sayılı büyük ve kalabalık limanlarından biri..Aslında Singapur bir liman ülkesi. Ülke tüketmiyor , daha çok üretiyor gibi :)

National Geographic'te bulduğum bir fotoğraf, ışıl ışıl bir liman:

İhracata , ithal edilen ürünlerin geliştirilmesine, imalata (özellike elektronik, petrol arıtımı, kimyasallar, makine mühendisliği ve biyomedikal sektörlerine )dayanan bir  ekonomisi var. 
Londra, New York ve Hong Kong'dan sonra dünyanın 4. finans merkezi Singapur.. Yani Tokyo'yu bile bu konuda geride bırakmış durumda.

Turistleri çekebilmek için kumar merkezi haline gelmiş. Dünyanın 2. kumar ülkesi.. tabii bu bilgi ilgilenenlere duyurulur..Ben ilginç bulduğum sadece, kumar benim ilgi alanım dışında :))
Ülke devamlı büyüme, düşük işsizlikle cazip bir ülke.. 15 yaş üzeri çalışma potansiyeli insanlar arasında işsizlik oranı %2.. Keşke bunları kendi ülkemiz için de yazabilsem dedim..
Bu kadar olumlu ekonominin altında olumsuzluklar yok mu acaba? 
Çok ama çok zengin bir ülke, öyle ki 5 milyonluk nufüsun %15'i milyoner! Yani  ülkedeki her 6 kişiden birinin 1 mio USD ve üzerinde varlığı var!(tek sorun ülkede asgari ücret uygulaması yok ve gelir adeletsizliği fazla)

Singapur'u ekonomik olarak bu kadar başarılı yapan nedir diye merak ediyorum... Eşimin anlattıklarından çıkardığım sonuç Singapur'un katı kuralları ve  hemen hemen her konuda yasal cezaları olmasının ülkeyi disipline ettiğini tahmin ediyorum. Özetle : Havuç ve sopa.. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder