18 Ocak 2012 Çarşamba

İklim: Singapur'a giderken aldı da bir yağmur :)

Singapur'a Şubat ayında gitmemizin nedeni, aslında balayının devamı gibi 14 şubat sevgililer gününü başka bir atmosferde geçirmek..
Yine de biletlerimizi almadan önce hava durumu ve iklim ile ilgili kapsamlı bir araştırma yaptım, hatta meteoroloji müdürlüğü gibi bir kamu kuruluşunun raporunu bile okudum :)
Singapur'da iklim nasıldır? Singapur sıcak bir bir memleket..
"Singapur'a giderken yanıma ne almalıyım? Singapur'a giderken hangi kıyafetleri yanıma almalıyım? "Singapur'a ne zaman giderseniz gidin mutlaka ince t-shirt ve sizi klimalardan koruyacak bir şal alın derim :) İsterseniz bir şemsiye de almakta fayda var..


Singapur'da hava sıcaklığı yıl boyunca, herhangi bir günde 20 derecenin altına bile düşmüyormuş. Serin dönemlerde gündüz 30-32 derecelerde, sıcak dönemlerde 40 dereceyi buluyor, hatta aşıyormuş.
Aşağıda bulduğum grafikler olayı çok güzel özetliyor :)


 Her daim yağmurlu. Sadece bazı dönemlerde yağmur ve fırtına ihtimali daha azalıyor.. Eşimin anlattıklarına göre yol kenarlarında 1 metre genişliğinde ve 1,5 metre derinliğinde yağmur suyu kanalları varmış. Ani yağmurlarda bunlar bir anda doluyor ve sıcak sebebi ile kısa sürede kuruyormuş.
İnternetten bununla ilgili bir fotoğraf buldum..Gidince kendim de görüp fotoğrafını çekmek istiyorum.


Bizim gittiğimiz dönem göreceli olarak az yağmurlu dönem olacak. Kasım ve Ocak ayları arasında yağmur ve fırtına bol, Mayıs - Temmuz ayları arasında ise daha kuru dönem (yine de yağmur var).Her daim incecik bir yağmurluğa ihtiyaç var. Ve devamlı ince pamuklu kıyafetlere..

Dönüşte İstanbul'un soğuk şubatı ile karşılaşıp üşüme ihtimalimiz var.

Hayırlısı ile gidip dönersek eğer, iklimini daha detaylı bir şekilde anlatacağım  :)

Daha sonra Singapur'da gezilecek yerler hakkında biraz araştırma yapacağım.
Singapur'a gitmeden ,  orada nerelere gidebileceğimizi hayal etmek istiyorum :)

Sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder